Pilates

Pilates draait om het versterken van de kern (core) van het lichaam en het vinden van de balans tussen kracht en flexibliteit. Naast het opbouwen van spierkracht en flexibiliteit helpt Pilates ook om de houding te verbeteren, de ademhaling te verdiepen en stress te verminderen. Het is een totale lichaamstraining die je energie geeft en je helpt om beter in balans te blijven, zowel fysiek als mentaal.

Met Pilates train je alle spieren van je lichaam door een unieke serie oefeningen. De principes die je bij het bewegen gebruikt zijn: ademhaling, concentratie, controle, precisie, centre en flow. Door de principes toe te passen is na een uur Pilates je hoofd leeg en je lichaam soepel en in balans. De focus van Pilates op het versterken van je core.

Iedere les start een beginmeditatie, met het verkennen van het lichaam, fysiek en mentaal. Je keert naar binnen en maakt de verbinding tussen het hoofd en het lichaam. Wekelijks wordt er een gevarieerd aanbod van oefeningen op de mat opgenomen in de les. Er wordt gewerkt met ‘small equipment’: ballen, ringen, rollen en ander klein materiaal.

Je vindt ons Pilatesrooster onderaan deze pagina, klik hier:

Pilatessstudio Zenmeesters

Gelukkiger door Pilates

Joseph Pilates zei zelf: ‘Fysieke fitheid is de eerste voorwaarde voor geluksbeleving’. Hierdoor merk je een verschil in minder stressvolle gedachtes, meer zelfrespect, aandachtiger zijn, simpelweg blijer met je leven.

Roll Up

Basic en Intermediate

Je vindt in ons rooster twee levels: basic en intermediate.
Begin je met Pilates, dan raden we jou de basic les aan. Tijdens deze les is er ruimte om alle ins en outs van de oefeningen te leren. Zoek je daarna meer uitdaging of heb je al meer ervaring met Pilates, kom dan naar de intermediate.

Docenten: Renee, Samira en Irene

Dit zijn de bewezen voordelen van Pilates:
Verbeterde stemming
Zelfeffectiviteit
Meer mindful
Verbetering van slaapkwaliteit
Vermindering rugpijn
Verbeterde concentratie
Minder stress
Meer zelfrespect

Pilates Bridge

Basis & Techniek

Deze lesvorm start vanaf maandag 8 januari om 19:15 uur en woensdag 10 januari om 10:15 uur.

Wil je starten met Pilates? Of volg je al even Pilates en wil je meer verdieping het uitvoeren van de oefeningen met precisie en controle? In deze les besteden we onder meer aandacht aan lichaamsbewustzijn en bewustwording over de capaciteiten en beperkingen in de manier van bewegen van ieder individu en welke invloed dat heeft op de uitvoering van Pilatesoefeningen. Je maakt je de bewegingen uit de Basic sequence eigen om tijdens een Pilates Basic (of Intermediate) makkelijker in de flow van de les en van het bewegen te komen.

Pilates Medisch

Pilates Medisch

Pilates Medisch les kan een uitkomst bieden als je herstellende bent van een operatie of ziekte. Tijdens de lessen gaan we altijd uit van wat er wel mogelijk is. Pilates staat bekend als een veilige vorm van bewegen, tijdens deze lessen letten we op de haalbaarheid van een oefening.

Om vanuit een groter gemak te kunnen bewegen, werken we aan het vergroten van lichaamsbewustzijn. Tijdens een Pilatesles versterk je je core, je traint je houdingsspieren om die beter in te kunnen zetten in het dagelijks leven.

Pilates half roll back

Slow Flow Pilates

Als je op zoek bent naar een bewuste manier om je lichaam en geest te versterken en te ontspannen, dan is dit de perfecte les voor jou. Slow Flow Pilates, een les waarin de principes van Pilates en mindful bewegen samenkomen. Pilates richt zich op het versterken van je core, terwijl je de tijd neemt om je aandacht naar binnen te keren, 'in het moment' te zijn in de beweging en je gedachten te kalmeren. 
Eigenlijk zijn de principes van Pilates in de basis al super mindful. In deze les besteden we extra aandacht aan het integreren van deze principes in Pilatesbeoefening, met name de concentratie, controle, ademhaling en precisie). Je wordt bij de oefeningen begeleid om te focussen op je ademhaling en - beetje bij beetje - het loslaten van je gedachten. Dit helpt bij stressvermindering, concentratie en verbetering van je geestelijke gezondheid.

Deze les is geschikt voor mensen van alle niveaus en leeftijden. Of je nu nieuw bent in Pilates of een gevorderde beoefenaar, Slow Flow Pilates biedt een effectieve manier om je fysieke en mentale welzijn te verbeteren.

Pilates Vitaal+

ZenVITAAL

Een ZenVITAAL les is een aanpaste Yoga of Pilatesles, geschikt voor ouderen. Je bent welkom als je het leuk vindt om met leeftijdsgenoten te bewegen en ook als je last hebt van de algemene ouderdomskwaaltjes zoals stijfheid, artrose en vermindert kracht. Tijdens deze les passen we het tempo aan en is er voor iedereen persoonlijke begeleiding en aandacht.

Denk je dat ZenVITAAL passend voor je is, neem dan contact met ons op via [email protected] of boek een proefles via het rooster.

Pilatesdocent: Renee
Yogadocent: Jeroen 
 

Pilatesdocenten

Renee
Renee

Pilates, ZenMAMA

Samira
Samira

Pilates

Irene
Irene

Pilates

Jeroen
Jeroen

Critical & Restorative Alignment, Yin Yoga, Pilates

Pilatesrooster

Kom je voor het eerst naar de studio? Kies bij het afrekenen dan voor 'Proefles'.